‘Heb ik een blog nodig?’ – het definitieve antwoord

Heb je een smartphone nodig? Heb je een extra paar schoenen nodig? Heb je een bed nodig? Nee. Maar het maakt het leven wel een stuk makkelijker (behalve misschien in het geval van de schoenen, want keuzestress). En dat geldt voor een blog ook.

Ja, je kan een zaak starten zonder blog.
Ja, je kan jarenlang succesvol zaken doen zonder blog.
Ja, je kan je leven lang gelukkig leven zonder blog én zonder failliet te gaan.

Maar het zou toch allemaal makkelijker zijn als je er wel een had.

Dus heb je een blog nodig? Strikt genomen niet.
Zou je een blog moeten starten? Absoluut wel.

Verleiden met je expertise

Sure, je hebt je website. En sure, daar staat alle informatie op die je klanten broodnodig hebben: je adres, je telefoonnummer en zélfs een contactformulier. Wat hebben ze nog meer nodig? Simpel: een reden om ook effectief actie te ondernemen. Waarom ben jij anders dan die andere website waar zo ongeveer dezelfde diensten staan opgelijst?

Misschien wel omdat jij een blog hebt waar je expertise vanaf druipt. Een blog waar ze kunnen terugvinden hoe tevreden andere klanten zijn over jou. Een blog waar ze lezen hoe jij de zaken aanpakt en waarom. Een blog waarop ze kunnen zien dat je volledig mee bent met wat er gebeurt binnen jouw vakgebied. Het zou zo maar eens het duwtje in de rug kunnen zijn.

Zoekmachines will love you

Sure, er zijn vast mensen die rechtstreeks op jouw website terechtkomen. Via social media, via een visitekaartje, via mond-aan-mondreclame. En sure, dat zal vast wel een groep trouwe klanten opleveren. Maar weet je welke groep nog groter is? De Google-groep.

Mensen denken niet meer na, mensen zoeken op. En stel nu dat ze een vraag opzoeken, waar jij het perfecte antwoord op hebt. En stel nu, je hebt dat antwoord al neergeschreven in een duidelijke, goed geschreven blog. Dan komen al die mensen met die vraag op jouw website terecht. En mits een beetje sturing, varen ze zo rechtstreeks jouw klantenbestand binnen. Tof jong, zo’n blog.

Het zal je tijd besparen (beloofd)

Bloggen klinkt misschien als veel werk en veel gedoe en vooral iets waar je geen zin in en geen tijd voor hebt, maar in the end zal het je net tijd opleveren. Hear me out. Klanten met veel voorkomende vragen kan je doorverwijzen naar een blogpost die daar – toevallig zeg – net over gaat. Mensen die op zoek zijn naar informatie voor ze tot aankoop overgaan, bellen daar niet meer voor, want die informatie is te vinden op – je raadt het nooit – je blog. De writer’s block die je overvalt, telkens je nog eens iets op social media wil posten is verleden tijd want – echt waar – je blog is een bodemloos vat vol content die je kan delen.

Heb ik een blog nodig?

Ja je hebt een blog nodig.

Heb je daar meer informatie over of hulp bij nodig? Lemme know.

Terug naar de website

Meer tips & tricks? Check m’n Instagram!

2 thoughts on “‘Heb ik een blog nodig?’ – het definitieve antwoord

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *